Membres del GESEC col·laboren en el projecte UNIACT! per impulsar la cooperació universitària a Catalunya

El GESEC ha participat activament en la realització de les Jornades de Treball: Aprenentatge i Servei

Descarregar Pdf

El GESEC, de la Universitat de Lleida (UdL), ha tingut un paper clau en les "Jornades de Treball: L’Aprenentatge i Servei", organitzades en el marc del projecte UNIACT!. Aquestes jornades, centrades en la metodologia d'Aprenentatge i Servei (ApS), formen part d'una de les set accions estratègiques de cooperació interuniversitària promogudes pel projecte i busquen enfortir la integració del coneixement acadèmic amb les necessitats socials reals.

Des de GESEC, com a grup de recerca especialitzat en educació i gestió de coneixement, s'ha liderat una part important del debat i les activitats dirigides a promoure el Aprenentatge i Servei com una eina efectiva de cooperació entre universitats i la societat. El ApS combina processos d'aprenentatge acadèmic amb el servei a la comunitat, afavorint que l'estudiantat adquireixi coneixements mentre participen en projectes que generen un impacte social positiu.

En les Jornades de Treball, celebrades recentment, GESEC va col·laborar en la coordinació de taules de discussió i tallers on es van compartir experiències i bones pràctiques en la implementació d'ApS en diferents universitats catalanes. Aquestes sessions van permetre identificar formes innovadores d'integrar la recerca universitària en la resolució de problemes concrets de la comunitat, com la inclusió social, l'educació i la salut.

L'objectiu d'aquesta jornada, en línia amb els principis del projecte UNIACT!, va ser fomentar un diàleg interuniversitari que faciliti la creació de xarxes de col·laboració estratègica. La participació de GESEC en aquestes jornades ha tingut especial rellevància perquè aquestes iniciatives no sols es quedin en l'àmbit acadèmic, sinó que tinguin una aplicació directa i tangible en el teixit social.

Els membres de GESEC subratllen la importància de metodologies com l'Aprenentatge Servei, ja que permeten que els estudiants no sols adquireixin competències acadèmiques, sinó també habilitats de responsabilitat social. Durant les Jornades de Treball es va discutir com expandir i enfortir la implementació d'aquesta metodologia en les universitats catalanes, amb l'objectiu d'aconseguir un major impacte en la comunitat.

En aquest sentit, la participació en aquest projecte, i en la jornada, reforça el compromís de la Universitat de Lleida amb la transferència de coneixement cap a la societat i amb la formació d'estudiants preparats per a afrontar els reptes socials del futur.

Les jornades van concloure amb la proposta de crear noves plataformes de col·laboració entre universitats i entitats socials, on els membres del GESEC  liderat per Fidel Molina, continuarà exercint un paper actiu en les pròximes etapes del projecte.